Fiskgryta mittiveckan

Publicerat: 2019-10-16
Klockan: 23:22:00
Fisk en gång i veckan, det ska vara nyttigt det!
 
Tärnar torskrygg och fräser dem i smör först, saltar o pepprar.
Slår över grädde, kryddar med curry o cayennepeppar.
En ask små tomater som jag halverat får sjuda med och sedan klipper jag i ett knippe persilja!
Serverar med ris/grönsaker, jättegott!
 
 
Faten jag gjorde i somras, som jag inte alls blev nöjd med och av den anledningen inte heller blev slipade och putsade.
Tänkte ändå att det är synd att inte göra nåt av dem, så ikväll tar jag fram målarburken och börjar piffa till dem....
Nästa sommar ska jag göra nya men då med annat bruk, finkornigare bruk.
 
Imorgon är det torsdag och snart slut på ännu en arbetsvecka, tiden rinner på och vips så har vi jul i stugan! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här kan du skriva lite om dig själv och din blogg. Hur gammal du är, vad du bloggar om och varför du bloggar?
RSS 2.0