Nytt bakverktyg

Publicerat: 2015-07-22
Klockan: 22:41:00
Min patchwork cutter Diamond har kommit ....
.... och jag kunde inte låta bli att testa den ikväll på en bit marsipan.
Kavlar ut marsipanen och lägger på "patchworken", ett lätt tryck ....
....och ett fint quiltat mönster bildas..
...duttar lite med ett av mina modelleringsverktyg i linjerna ..
...och några pärlemokulor, så kul o så fint!
Använde ett av de små detaljstämplarna som följde med ...
... en fin liten droppe i varje hörn.

Annars har det varit en skön dag, gjort lite av varje som aldrig hinns med annars, sånt som heter - det gör jag sen!
Emellan molnen så passar jag på göra det som ska fixas utomhus.
Småtrollen kom en sväng och livade till det då mamma hade lite ärenden att uträtta och en snabblunch skulle fixas till.
Det blev fiskpinnar, inte en höjdare till lunch för mej men jag tog fram ett pitabröd, fyllde det med sallad, paprika, tomater, rödlök, gurkmajonäs och fyra pinnar ....
.... en helt ok och lätt lunch!
 Ett tips, gör lite mönster i gräsmattan och gör gräsklippningen lite roligare ....
♥♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här kan du skriva lite om dig själv och din blogg. Hur gammal du är, vad du bloggar om och varför du bloggar?
RSS 2.0