Kanelbak

Publicerat: 2012-10-03
Klockan: 22:21:00
Gick ifrån mina vanor ikväll och bakade kanelbullar istället för vaniljbullar....
 
Började inte bra men slutade ganska bra.
Först var jästen slut på affären, både färsk- och torrjästen (!!?) alla skulle visst baka idag.
Blev någon slags jästblandning, har aldrig sett eller provat någon gång.
 
Sedan när jag kom hem hade jag glömt att köpa mjöl fast det stod högst upp på min lista....
 
Det blev bullar iallafall, men inte dubbel sats då som jag hade tänkt eftersom mjölet inte räckte längre och de har nog blivit lite finare med "vanlig" jäst, de jäste inte riktigt som de brukar....
 
 
....men som sagt, det slutade ganska bra ändå!
 
Ha en bra kväll!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här kan du skriva lite om dig själv och din blogg. Hur gammal du är, vad du bloggar om och varför du bloggar?
RSS 2.0