Min och många andras Dag

Publicerat: 2012-05-27
Klockan: 10:02:00
Kanonväder idag!
Morgonkaffet ute idag, annars brukar det vara kyligt direkt på morgonen men idag värmde solen härligt.
Bakar cupcakes Dagen till ära.
De ska jag bjuda min mamma och mina barn på, som kommer hit idag.
Morotscupcakes
CUPCAKES
2 dl + 4 msk mjöl
1 tsk bikarbonat
1/2 tsk salt
1 tsk kanel
1/2 tsk ingefära
2 dl + 4 msk socker
1,5 dl olja
2 ägg
3,5 dl finriven morot
FROSTING
200 g philadelphia ost, kylskåpskall
100 g smör, kylskåpskall
1 tsk vaniljsocker
1,5 dl florsocker (tillsätt mer efter egen smak)
Sätt ugnen på 175 °. Blanda mjöl, bikarbonat, salt, kanel och ingefära i en skål.
Vispa ihop socker och olja. Vispa i ett ägg i taget. Ha sedan i mjölblandningen, se till allt blandas väl.
Rör sist i finriven morot.
Fyll cupcakesformarna till 3/4 och grädda i 14-18 minuter (tills tandpetaren du sticker i mitten kommer ut torr)
Frosting
Vispa ihop osten och smöret klumpfri. Tillsätt vaniljsocker och sedan florsocker, vispa slät.
Spritsa frostingen på cupcakesen.
KLART!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här kan du skriva lite om dig själv och din blogg. Hur gammal du är, vad du bloggar om och varför du bloggar?
RSS 2.0