Trädgården

Publicerat: 2021-07-27
Klockan: 23:18:00
Borta bra men hemma bäst brukar en säga och det kan jag hålla med om. Vi hade det så härligt, kul och skönt i fjällen men skönt att vara hemmavid igen.

Olivträdet som fällde alla blad i vintras p g a uttorkning fick ju sina blad tillbaka men de ser ju annorlunda ut, så gröna!
 
De ska ju vara mer ljus gröngrå, konstigt...
Men, får se hur de utvecklar sig ...

Palettbladet trivs jättebra ute på bordet, så kraftig nu!


Eaucalyptusvidet har i år blivit mycket frodigare..
 
 
 
Var iväg och köpte en ny palm, fin nere vid poolen..

Min andra Palm som jag övervintrat i tre år, står vid bubbelpoolen....

Chilin, har aldrig sett svarta, men men...
 
Det ser ut att bli några iallafall...
Ser mer ut som oliver..
 
Sommaren har varit het, tomatplantorna har fått bladen sönderbränd, bara tomaterna verkar ta sig...

Förra årets Mårbacka står fin i sin prakt...
 
Min svarta petunia ...

En ny miniros...
...de är lite kul med dom eftersom man bara gräver ner den i landet till hösten så kommer de år efter år!

De kom ju upp i år igen, mina dahlior, fast jag köpte dom i kruka (tydligen ska de vara ettåriga) men de har tydligen bildat knölar...
...nu var ju sniglarna och åt upp dom varefter de växte upp, men jag flyttade upp dom på stenarna och de tog sig igen!
 
Nu har jag inte plockat/sett några mördarsniglar på flera veckor, hoppas de håller sig borta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här kan du skriva lite om dig själv och din blogg. Hur gammal du är, vad du bloggar om och varför du bloggar?
RSS 2.0