Behaglig lördag men isig söndag

Publicerat: 2020-10-19
Klockan: 23:50:00
Helgen som var, lördag med behagligt väder men söndagen var inte lika behaglig, isiga vindar och jag såg de första små snöflingorna, inte många men ändå!
 
Lördag med lite festligheter, bjöd mina barn på lite födelsedagsfirande...

Passade då på att få vinterskruden på plats...
.... och redo för vintern.
 

Mina morotscupcakes blev inte som de var tänkta, dekorerade med rosor i frosting. Frostingen för tunn o rinnig, rosorna flyter ut...

....men smaken inget fel på, och det är väl huvudsaken.
 
Blandat med några smällare, till de små barnens förtjusning ...

Bjöd på detta aromsmör, smaksatt med sambal oelek, vitlök o chiliflakes....
 
Gott till till det grillade....
 
 

Tack för en fin dag, mina barn!
 

 
Så var det då söndag, som såg så inbjudande ut på på morgonen..

...men som senare blev mulen, blåsig o ruggig. Vindar med inslag av små, små isiga flingor.
 
Trotsade vädret och gick ut o stoppade ner de sista lökarna...

Sedan fortsatt mys inne i värmen o soffan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här kan du skriva lite om dig själv och din blogg. Hur gammal du är, vad du bloggar om och varför du bloggar?
RSS 2.0