Veckan som gått

Publicerat: 2020-03-15
Klockan: 23:10:00
En vecka i coronavirusets väg.
Mycket information, råd, smittspridning och oro.
Händer mycket under denna vecka, flera nya fall varje dag, inställda resor och som i slutändan blev totalstopp till alla länder. 
 
Nu är läget som det är och vi får var o en göra det vi kan för att bidra.
 
 
Denna veckas tvådagars konferensresa med arbetet fick istället bli föreläsarna via länk på hemmaplan...
Kändes helt rätt då vi annars skulle träffat kollegor från hela Sverige, samlade i en o samma lokal.
 
 
I affären märks det också av, skulle köpa ris till helgen men de hyllorna gapade tomma....
Tur att Matmixen ligger runt hörnet, fick äntligen min lilla säck ris!
 
Jag har inhandlat ny avtorkningsbarduk till köksbordet. Jag kör alltid med dessa, så praktiska .... 
 
....men alla har vi våra begränsningar, röd kebabsås blev bara för mycket.
 
Nu ville jag fortfarande ha vitt, så det fick bli samma lika!
 
Fyra underlägg kanske skyddar det lilla extra...
 
 
Jag själv har sedan i fredags haft hosta, nästäppa och ont i halsen, men har inte haft någon feber och därför ingen direkt sjukkänsla så helgen har ändå varit fin o skön.
 
Det som varit tråkigt med mina förkylningssymptom är ju att alla mina nära o kära inte fått/inte ville komma!
 
Vi fick i vår ensamhet äta söndagens kotletter med gräddsås själv....
 
Ha det bra nu alla o hoppas ni håller er friska!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här kan du skriva lite om dig själv och din blogg. Hur gammal du är, vad du bloggar om och varför du bloggar?
RSS 2.0