Kakpynt

Publicerat: 2013-12-03
Klockan: 23:23:00
Pepparkakor hör julen till ....
...och är roliga att pynta med!
Från det ena till det andra.....
Gratängen som jag gjorde igår blev jättegod  och jag lovade ju recept på denna.
Jag har inte mängden av allting i huvudet men ingredienserna kan ni få:
 
Jag skivade och stekte en purjolök först och hällde i detta i en form.
Sedan stekte jag skivor av saltad och pepprad fläskfilé och lägger detta över purjolöken och sist stekte jag skivade färska champinjoner och lägger över detta i formen.
 
Smälte ca 50 g smör i pannan och i med lite vetemjöl, vispade ihop detta och i med grädde och kalvbuljong.
Får puttra en stund och häller detta över allt i formen.
Avslutar med mycket riven parmesan och halverade små tomater.
 
In i ugnen på 200 grader tills den blir genomvarm och fått fin färg.
En skön och lugn tisdagskväll efter en mycket lång arbetsdag, men imorgon blir det en dag med mycket inspiration!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här kan du skriva lite om dig själv och din blogg. Hur gammal du är, vad du bloggar om och varför du bloggar?
RSS 2.0