Halshuggna stackare

Publicerat: 2012-06-26
Klockan: 21:07:17
Detta har lagt sig nu och sjunkit in, och jag kan skratta åt detta nu.....men inte då!
Jag skrev ju tidigare att jag satt ner gladioulis-lökar i komposten samt planterat ut några av solrosorna där.
 
Jag har aldrig tidigare planterat något i komposten och Perra har aldrig gått med trimmern i komposten heller...
...men men
 
 
...så här blev resultatet!
 
Gladioulisarna klarar sig nog, kanske, men för solrosorna ser det dystert ut.
Har sått lite nya solrosor, på plats, de hinner nog komma upp de också men betydligt senare.
Tur att jag planterade ett par vid brevlådan samt en vid lekstugan.
 
De låga "kruk"solrosorna växer och frodas!
 
Det brukar ta lång tid innan knoppen är färdigutvecklad och solen slår ut.
Men annat blommar just nu...
Spireorna i full blom
 
Vallmon spricker snart ut....
 
Återkommer om livet i trädgården♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här kan du skriva lite om dig själv och din blogg. Hur gammal du är, vad du bloggar om och varför du bloggar?
RSS 2.0