Härlig sommarkväll

Publicerat: 2012-07-18
Klockan: 23:10:40
 
Vilken skön kväll det blev, trodde inte det när man kom hem och såg de mörka molnen som kom på himlen och åskan som mullrade på håll.
Tydligen for detta förbi oss och vi fick gosväder, lyckligt lottade för en gång skull.
 
Målade hela kvällen, ända till att jag höll på att få ett spel på dessa envisa blodsugande varelserna!
Det var ju mitt upp i mej hela tiden, i ansiktet, i öronen och jaa överallt. 
 
Nu hänger konsollerna på rad och torkar, målade ett litet gammalt fönster också som ska vara som en liten detalj på altanväggen, på något vis...vi får se.
 
Källardörren börjar ta form men är inte klar än, inte så lätt när jag, ja just jag som är mästare på att kladda, ska hantera tre olika färger på ett och samma ställe.
Det blir mycket torkningar och övermålning av kladd innan det är klart.
Det är jättekul iallafall, än om det är lite tidskrävande, konsollerna och dörren ska målas en gång till. 
 
Men en bit på väg är jag och jag är nöjd med kvällens arbete.
 
 
Nu närmar sig semestern med stormsteg, TVÅ dagar kvar! Underbart.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här kan du skriva lite om dig själv och din blogg. Hur gammal du är, vad du bloggar om och varför du bloggar?
RSS 2.0