Snopen

Publicerat: 2012-08-02
Klockan: 22:23:28
Igår plockade jag av lite körsbär, såg ett recept på körsbärssaft när jag var in och kollade av mina favoritbloggar, tänkte att gott med lite hemmakokt saft.
Fick ihop två liter bär där det var ståhöjd från gräsmattan, jag tar stegen imorgon, alltså idag.....
 
Efter mycket stök och kånkande med stegen kommer jag fram och ska bara kolla vart jag ska börja nånstans....
trodde inte mina ögon när jag tittade uppåt, där det igår var fullt med bär var det ingenting, helt tomt sånär som på några bär här och var.
 
Ja, jag vet inte vad jag var mest förbannad på just då, mej själv som inte plockade av dem igår eller på fåglarna som måste haft nåt slags frosseri igår eftermiddag.
 
Kokade saft på de två litrarna och fick ihop två liter saft, en flaska.
 
Alltid något.....
 
 
Det blev en varm och fin dag idag och vad passar då bättre än en snabbfixad sommarlunch.
Vi äter Wahlströms pepparlax med två sorters röror, gott i värmen.....
 
Isa kommer på eftermiddagen några timmar, vi tar en promenad ner till Strömsbro fram och tillbaka...
Sedan blir det "potatiskok"  och plask i poolen.
 
Lite påfyllning av inslagningspapper och servetter blir det idag .....
 
 
Vi har ju snart en hel barnaskara i släkten, tillskott kommer både i augusti och i september, och då kan det behövas lite roliga papper också.
 
Kväller och kolsvart ute, nu kan man slänga ner sig i soffan och kika lite på TV..
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här kan du skriva lite om dig själv och din blogg. Hur gammal du är, vad du bloggar om och varför du bloggar?
RSS 2.0