Jambalaya ute på grillen

Publicerat: 2024-03-10
Klockan: 22:40:00
Ibland måste en trotsa vädret, men tänk ändå om solen har värmt oss lite extra.
 
Mer snö kom och lite snöskottning igen då..

Packar lådan och middagen kan börja tillredas...

Ska det bli en riktig Jambalayagryta så ska den göras från grunden ute på woken...

Mycket saffran som sätter touchen...
Hot chorizo!
 
 
Puttra ... 
 
.. och puttra, ja en ca två timmar innan middagen kan serveras!
 
 
Isa kommer förbi, passar ganska bra i mina läsbrillor jag köpte på auktion! 
 
Virkar, virkar och virkar på min påskduk. Går framåt så den blir nog klar i tid... 
 
Nya naglar till våren som kanske kommer! 
 
 
Halloumi till lunch .... 
 
...med honungsrostade blomkål o vitlök. 
 
 
Nu kan en snart börja slösa på skogens guld, det kommer ju en ny svampsäsong inte så långt bort framåt, eller?
 
Ljuset börjar komma mer o mer men jag hinner inte riktigt ut på mina kvällsprommisar förrän mörkret lagt sig ...
 
Men härligt ändå när en kommer in i värmen och känner sig riktigt nöjd! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här kan du skriva lite om dig själv och din blogg. Hur gammal du är, vad du bloggar om och varför du bloggar?
RSS 2.0