Adventsbak

Publicerat: 2022-11-27
Klockan: 23:19:00
Julbak idag, pepparkakor ....  
 
 
Spritsar några snöstjärnor ...
 
Gör några saffransbullar också ......
 
Höll på att gå taket så här på morgonen, först hade jag missat köpa mjölk men tänkte vi tar grädde istället, funkar hur bra som helst. Sedan kom nästa chock, min hushållsassistent är utlånad!!
 
Ja, ja kunde min mormor baka utan så kan väl jag också, ska ju bara knådas i 10 minuter ... 
 
Jäser på fint... 
 
 
 
Massor med smör och mandelmassa! 
 
 
 
 
Adventsfikat fixat!
 
Men, har bagaren varit här?  
 
Smörstekta kantareller .. 
 
..gott i gräddsåsen och till topping på köttfärslimpan,,
 
Hann med en tur till skogen också, en liten gran och mossa fick hänga på hem! 
 
 
 
 
en fin, kreativ och skön helg .... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här kan du skriva lite om dig själv och din blogg. Hur gammal du är, vad du bloggar om och varför du bloggar?
RSS 2.0