Andra advent

Publicerat: 2022-12-04
Klockan: 22:12:00
En fin helg, andra advent och vinterlandskap har vi fått nu, mysigt!
 
En shoppingtur med tre tjejer med diverse stopp, Köpis, Lager 157, Candy Word, Ica Maxi och Dollarstore. Blev en hel del smått & gott. 

Bl a några nya pepparkaksmått...
Snöflingan är ju superhärlig, kanske till pepparkakskransen. 
Mått till små "kopp-hus", jag har alltid gjort egna mallar men det är ju så pickligt.
 
Mitt julhus i keramik har kommit fram denna jul, inte varje år det händer, glömmer bort vissa pynt men ibland. Många år sedan jag gjorde sådana hus, blev ganska många och glad att jag sparade ett.

 
Tände tomteljusen...
 
Fick för mej att göra mums-mums, men tanken att göra dom som tomteluvor med tofs det sket sig, vet inte men skummet smälte liksom när jag doppade dom i chokladen så "godistofsen" gled liksom av.
Vispning i 35 minuter ...
 
Bottnar ... 
 
Spritsar skummet ... 
 
Inga luvor alltså, men goda ändå.... 
Tröttnade på slutet med spritsningen då det var hur mycket skum som helst, bredde ut resten i en form och skar i bitar som jag vände i kakao och kokos.
 
Mysan tillbringade söndagseftermiddagen hos oss, inte lätt som vanligt att få en "normal" bild på denna lilla tjej ... 
 
Ibland får man smyga till sig nåt .... 
 
Nästan .. 
 
Busmysan! 
 
 
Tänder då till sist andra ljuset, mys med lite glögg på vedspisen...

 
Synd att dessa helger går alldeles för fort, nu väntar en ny vecka med arbete och en del andra roligheter, vem vet?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här kan du skriva lite om dig själv och din blogg. Hur gammal du är, vad du bloggar om och varför du bloggar?
RSS 2.0