De övervintrade

Publicerat: 2021-06-09
Klockan: 23:00:00
Då var växterna ute i ljus o värme igen.
 
Hur det går med mitt olivträd är just nu oklart...
Har stått ljust i 5+ med sparsam vattning, men tydligen för sparsamt av mej. Den ska inte löva på vintern men tyvärr finns inga blad kvar. Den kan få åter sina blad har jag läst, så jag håller tummarna.
 
Eukalyptusvidet, har stått i jordkällaren, mörkt 5+, och den ska löva men har nu redan fått små musöron....
Mer hoppfullt!
 
Dahliorna som jag köpte i kruka, inte knölar, förra året har också fått stå i jordkällare, den kan visst bilda knölar och komma åter, vi får se...
Annars blir det nya i år!
 
Rhododendron som planterades förra sommaren blommar för fullt nu och verkar ha tagit sig...

Nya syreträdet blommar...

Likaså rönnen, de rosa..

 
Rumsgranen har nu också fått kommit ut till vattenhålet och förhoppningsvis växer på sig lite till under sommaren tills den ska pyntas till advent ...

Fin kväll med powerwalk, sushi och soffhäng!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här kan du skriva lite om dig själv och din blogg. Hur gammal du är, vad du bloggar om och varför du bloggar?
RSS 2.0