Gryta med kyckling

Publicerat: 2014-09-14
Klockan: 21:53:00
Gryta med ...
 
1 kg kycklingfilé
5 st gula morötter
Champinjoner
5 dl vispgrädde
1 burk marinerade vitlöksklyftor
Vetemjöl till redning
Kycklingfond
Salt & peppar
 
Stek strimlad kycklingfilé och lägg sedan i de skivade morötterna,
Lägg i champinjonerna, en burk hela champinjoner, godare med färska men tyvärr så fanns inga här hemma idag.
Häll på grädden och red med lite vetemjöl.
Smaka av med fond.
En burk marinerade vitlöksklyftor hälls i, men inte all marinad men alla örtkryddor.
Salta o peppra, men gör inte som jag gjorde, kom inte på det förrän det var för sent, jag pressade i två vitlöksklyftor också. 
Hoppas att alla jag träffar imorgon har överseende och står ut med min doft!
Iallafall så blev det en god gryta ...
... som serveras med sallad och ris ...
Då var denna ljuvliga sköna söndag slut ...
.. vilken toppendag det varit!
 ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här kan du skriva lite om dig själv och din blogg. Hur gammal du är, vad du bloggar om och varför du bloggar?
RSS 2.0