Vinbärsskörd

Publicerat: 2012-07-26
Klockan: 22:00:53
Idag har det varit en härlig dag hemma!
 
Jag hade Isa här i några timmar då mamma började jobba vid två och pappa slutade vid fyra,
det är bara att tacka och ta emot.....
 
Vi cyklade ner till affären och sedan var vi ute i trädgården hela eftermiddagen, lekte i lekstugan o plaskade i baljan.
 
Såg att vinbären inte var riktigt mogna än och kom på att nu ska jag koka gelé.
Plockade av lite och får väl fixa till dem imorgon.
Oftast om åren hinner jag liksom inte med det där med gelén, helt plötsligt sitter de där bara och är helt övermogna, och saft har jag inte kokat sen barnen var små.
 
Men nu ska det här bli gelé i år!
 
 
Körsbären är snart mogna, men de gör vi aldrig nåt med, de blir bara lite tilltugg ibland när man är där ute o påtar sen får fåglarna festa på resten.
 
 
Hoppas på lika fint väder imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här kan du skriva lite om dig själv och din blogg. Hur gammal du är, vad du bloggar om och varför du bloggar?
RSS 2.0