Mandolin

Publicerat: 2018-04-17
Klockan: 22:49:00
Äntligen en mandolin!
Varje gång det ska hyvlas tunna skivor så tänker jag alltid,  efter att jag skadat mej med osthyveln, varför köper jag inte en mandolin?
Men med en färsk skada i fingret sedan förra veckans paj...
 
  
....så kom jag mej äntligen fööör!
 
 
För ikväll vankades det korvgryta med både tärnad potatis och skivad morot!
  
Fräser potatis, morot och purjolök i olja, salt & peppar.
 
Häller över krossade tomater, lite vatten och det får småputtra ca 30 minutet.
Lägger sedan i vita bönor, vitlök och gul paprika.
Steker på skivad chorizo som jag sedan också tillsätter i grytan.
Kryddar med svart- & vitpeppar och chilisås.
 
Det blir så gott, när allt får puttra och gosa ihop sig!
 
God Tisdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här kan du skriva lite om dig själv och din blogg. Hur gammal du är, vad du bloggar om och varför du bloggar?
RSS 2.0