Köttfärsbiffar med tre ostar

Publicerat: 2014-04-02
Klockan: 22:23:00
Då jag ikväll skulle till att börja med middagen, köttfärsbiffar med makaroner, så kom jag på att usch va tråkigt det var då!
Det ena gav det andra ....
I färsen så blandar jag i färska dragonblad.
Knapersteker några baconskivor, som får vila och rinna av.
När biffarna nästan är färdigstekta så strör jag över riven cheddar, så den smälter ihop lite.
Innan servering lägger jag på strimlad grillad paprika, smulad fetaost och till sist baconskivorna.
Hur gör man tråkiga makaroner lite roligare då?
Jo, jag har i ett par teskedar curry som får koka upp med vattnet och vips blir det lite mer liv i makaronerna!
 
Strör till sist på riven parmesanost över hela allt!
En rätt som med lite ost, kryddor och bacon blir en mycket godare och roligare rätt!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här kan du skriva lite om dig själv och din blogg. Hur gammal du är, vad du bloggar om och varför du bloggar?
RSS 2.0