Kycklingspett...

Publicerat: 2013-03-16
Klockan: 23:40:00
...med ajvar relish och yoghurt till lördagsmiddag.
 
Såg ett recept i coop-bladet och gjorde nåt liknande.
Blandade yoghurt, ajvar relish, pressad vitlök, chili, peppar och salt.
Skivade kycklingfilén och de fick sedan ligga i yoghurt-marinaden någon timme.
 
Satt dem på spett och in i ugnen 225° i ca 15 minuter.
 
 
Vi åt en sallad till med fetaost, rödlök och granatäppelkärnor.
Jag puttrade på den resterande marinaden som blev en god sås att dippa "pommesen" i!
 
 
Det är första gången jag har använt granatäppelkärnor och vet inte heller om jag överhuvudtaget har ätit några förr, men jag måste då säga att de satt lite piff på salladen...
 
Hoppas på en lika fin och härlig dag imorgon!
Kram....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här kan du skriva lite om dig själv och din blogg. Hur gammal du är, vad du bloggar om och varför du bloggar?
RSS 2.0