Tacotårta

Publicerat: 2012-09-22
Klockan: 00:12:00
Tacos och tacos, jo det är väl mysigt med lite plockande och komponerande, men ibland tycker jag att det blir tråkigt. Har gjort gratänger ibland och tårtor ibland för omväxlingens skull.Så kan man plocka undan allt och diska mm medan den står o puttrar i ugnen.
 
Idag blev det tårta.....
 
Varvar då det mesta vi brukar ha som tillbehör till våra tacos....med mjuka stora tortillabröd och nachochips med ostsmak.
 
Brer på chremefraiche som jag pressat i lite vitlök i samt philadelfiaost och vanlig ost mellan vissa lager och hot salsa och medium salsa på andra osv. 
Toppar med lite salsa, riven ost, tomater och nachochips.
In i ugn 225°, går ganska fort eftersom köttfärsen redan är varm.
Efter tidigare erfarenhet så tog jag en rund form i botten så det inte pösar över så mycket, när ostarna och cremefraichen börjar bubbla....gick hur bra som helt.
 
 
Det var bara min Perra och jag vid tårtan ikväll så jag förmodar att detta också blir vår lunch imorgon.....
Det tackar man inte nej till.....då va ju det avklarat och gjort!
Ha en bra natt, natti....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här kan du skriva lite om dig själv och din blogg. Hur gammal du är, vad du bloggar om och varför du bloggar?
RSS 2.0