Frön på tork..

Publicerat: 2012-10-31
Klockan: 22:54:00
Tog tillvara på kärnorna/fröna från pumpan som jag grävde ur och har nu lagt dem på tork och det var inte några kärnor/frön i den.
Få se om det lyckas, planterar dem i vår och ser om det blir några pumpor.
 
De ska sedan tydligen förvaras i bruna kuvert/påsar, har googlat på det :)
 
Blir det lyckat kanske jag kan vara med på pumpatävlingen nästa sommar, men det är nog lite långsökt....men, men man kan ju alltid ha drömmar!
 
Paket idag från Goboken med en bok med vaggvisor med tillhörande CD, pekbok samt en liten snuttefilt.
Ganska onödigt egentligen, har ganska mycket barn- och sångböcker på vinden men det är roligt med lite nytt också.
 
Lite komiskt är det iallafall för det har blivit en liten miss i mottagaradressen, det står nämligen Till Baby Lennartsson.
Perra som hämtade posten undrade om jag hade fått barn på äldre dar!?? och ruskade naturligtvis på huvudet...
Ja, ja men är man mormor så är man, lite tossig kanske, iallafall jag! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här kan du skriva lite om dig själv och din blogg. Hur gammal du är, vad du bloggar om och varför du bloggar?
RSS 2.0