Måndagsgryta

Publicerat: 2012-07-09
Klockan: 22:09:01
Då har en ny vecka påbörjats igen...
 
Lämnade cykeln hemma idag, blev buss. Jag hade ingen lust att börja måndagen med en tramp i ösregn!
Tänkte att tur att jag inte har semester nu, kändes inte alls fel att jag måste åka och jobba men samtidigt tycker jag synd om dem som har semester nu, ialla fall idag! 
Än finns hoppet kvar att det blir lite mer sommar senare, längre fram.
Men det är ju så med vädret, man får göra det bästa av situationen, det är ju ändå skönt att ha semester, att bara få vara ledig.
Jag har ställt in mej på att det blir nog en sån här sommar i år, då behöver man inte bli så besviken.
 
Idag blev det en riktig måndagsgryta, rester från helgens grillade fläskfilé.
   
Strimlar filén och fräser på den lite, lägger i skivade färska champinjoner och grön och röd paprika.
Häller på grädde och reder med maizena.
Smaksätter med ketchup och senap som gör att det blir sååååå god smak! Testa.....
 
Saltar och pepprar.
Vi äter till detta ris och grönsallad, tomater, oliver och fetaost.
 
 Tänk att lite rester kan göra så mycket!!!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här kan du skriva lite om dig själv och din blogg. Hur gammal du är, vad du bloggar om och varför du bloggar?
RSS 2.0