Skön söndag

Publicerat: 2012-04-15
Klockan: 19:15:00

Gick en rask promenad på förmiddagen, gick förbi affären och handlade lite på vägen hem.

Det var så varmt o skönt när jag gick, men kyligare när jag gick hem då jag hade motvind.

Middagen idag blev efter ett eget recept.

Ofta när jag hittar på någon maträtt själv, och det blir jättegott, så kommer jag ju inte ihåg det sen.

Men denna låda har fastnat....

Det är bra söndagsmat, för ofta är vi så många som äter då och det ska räcka till matlådor också.

Testade på Isa idag, och det gick hem.

 

Skala o tärna potatis, lägg den i långpannan och häll över olivolja, in i ugnen  225°.

Stek tärnad kassler, bacon och lök (jag gör det i omgångar)

När potatisen är klar hälls lite salt på sen lägger jag över den i en ugnsäker form och blandar i allt det övriga.

Vispa ihop grädde, mycket senap och salt o vitpeppar.

Häll detta över allt och rör ihop. Strö över riven ost.

Jag lovar....det är supergott och så enkelt!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här kan du skriva lite om dig själv och din blogg. Hur gammal du är, vad du bloggar om och varför du bloggar?
RSS 2.0